Terapie prin muzică și literatură

Data: 31.01.2019       Beneficiar: Comunitatea bistrițeană

Terapie prin muzică și literatură

Elevii Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Lacrima”, însoțiți de către cadrele didactice Anamaria Gordon-Lazar, Emanuela Avram, Lidia Vlașin și Eniko Cupșa, au participat la prima activitate din cadrul proiectului „Terapie prin muzică și literatură”. Prin acest proiect ne-am propus să ne adresăm în principal copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale, pe care să-i antrenăm în activități de lectură, inclusiv lectura imaginilor, incluzând în același timp în activitate elemente de mișcare și muzică. Activitatea de astăzi, prima din cadrul proiectului, a oferit noutate, interes, stimulare, entuziasm și bucurie de neegalat. Elevii s-au implicat emotional și au acordat mai multă atenție povestirilor. Sprijiniți de către doamnele bibliotecare de la secția ”Împrumut pentru copii”, au pătruns impresionați în lumea fabulelor lui Esop, La Fontaine, Tolstoi, și G. Topârceanu. Au rămas fascinați de cărțile prezentate, de morala explicată pe înțelesul tuturor și de jocurile muzicale pe marginea textului.

Lectura cu ajutorul jocurilor muzicale a creat o atmosferă de reflexivitate, ajutându-i pe elevi să înțeleagă mai bine ceea ce se petrece în textul citit. Asocierea dintre cuvânt/text –jocuri muzicale a permis lecturarea motivată a textului, altfel decât prin simpla citire a lui. Astfel, în cadrul acestui proiect, cu ajutorul terapiei prin muzică și literatură vom încerca să găsim modalități și tehnici care să contribuie la stimularea interesului elevilor pentru carte.

Mulțumim domnului director Pintea Ioan pentru deschidere și doamnelor bibliotecare de la Secția „Împrumut pentru copii” pentru sprijin.

(Profesor Gordon-Lazar Anamaria)